Kennismaken met het koor

Er zijn meerdere manieren om iets meer te weten te komen over het koor.

Welke weg je bewandelt hangt af of je al eerder ergens gezongen hebt.

1.  Je bent een ervaren zanger

Je komt naar een repetitieavond en zingt met ons mee.

Als je je tevoren aanmeldt, zorgen wij ervoor dat er partituren zijn.

Om je aan te melden kun je gebruik maken van bijgaand [contactformulier].

Of je komt naar een repetitieavond en kijkt hoe het eraan toe gaat en zingt pas de tweede keer mee.

Dan loop je bij ons binnen en spreekt een van de leden of bestuursleden aan. Die maken je wegwijs.

Om je de instap wat makkelijker te maken kun je vrijblijvend 3-4 keer een repetitie bijwonen.

Dus je probeert het gewoon een maandje uit.

2. Je bent geen ervaren zanger

We streven uiteraard naar een zo hoog mogelijk niveau, maar houden er rekening mee, dat mensen die bij het koor willen komen:

• Geen (of slechts met moeite) noten kunnen lezen
  • Geen (of weinig) ervaring hebben met zingen
  • Ongeoefend zijn
  • Niet altijd de talenkennis hebben om Engels of Italiaans of enig andere taal te kunnen spreken, laat staan te kunnen zingen.

Introductiecursus

Daarom bedenken we telkens programma’s om ongeoefende zangers wegwijs te maken in de zangwereld.

Actueel via een Zang-clinic: ” Wordt zingen je nieuwe hobby” gevolgd door 8 zanglessen

Neem ook hiervoor contact met ons op via het [contactformulier].

3. Digitaal

Je kunt ook digitaal kennismaken met het koor.

Je mag vrijblijvend naar een van onze digitale repetities thuis luisteren.

Neem ook hiervoor contact met ons op via het [contactformulier].

Ervaren of onervaren

We helpen zangers op vele manieren om zich de stof eigen te maken.

Zo hebben we digitaal oefenmateriaal.

Musescore

We bieden koorwerken aan via Musescore. Dit is een muziek-oefenprogramma om zelfstandig koorwerken te kunnen oefenen. Sommige leden zweren hierbij. Andere leden volgen liever de dirigent op de diverse Youtube opnames.

Youtube opnames

We bieden dus ook Youtube opnames aan van diverse koorwerken. Hierdoor heb je steeds voldoende oefenmateriaal om zelfstandig je kennis te verdiepen.

Je mag vrijblijvend naar een van deze Youtube opnames thuis luisteren. Neem ook hiervoor weer contact met ons op en gebruik het [contactformulier].

Repetitieavond

De wekelijkse repetitie-avonden vinden plaats op woensdagavond van circa 20.15 uur tot 22.30 uur in Zalencentrum De Schakel, Broeklaan 2 te Reuver.

Eerste maand gratis

Je betaalt de eerste maand, nadat je besloten hebt dat je lid wil worden, geen contributie.

Overigens voor die contributie van slechts € 12,50 per maand hoef je het niet te laten.

Wens je contact met het koor, dan kan dit uiteraard altijd.

Ook hierbij maak je gebruik van bijgaand [contactformulier].