Weekbericht, week 41 – 2024: stevig door repeteren.

Dag mede- Koorleden RMK:

Deze week 41-2024  geen spectaculair nieuws:

*Afgelopen woensdag (02-10-24)  redelijk verlopen repetitie, alhoewel weer bleek dat we nog stevig aan ons Kerstprogramma moeten werken. Bezoek zoveel als kan de wekelijkse repetities!

*Zaterdag (05-10-24) hebben enkele koorleden het TFK kunnen helpen bij hun Kroet-verkoop-actie.  Hopelijk succesvol voor TFK.

*Zondag (06-10-24) bezochten (op de valreep) enkele van onze leden het Najaarsconcert in Someren, o.l.v. Ger Franken. De bezoekers waren erg te spreken over de kwaliteit van de optredende koren.

*Ook zondag (06-10-24)  was een concert van Roermonds Mannenkoor, o.l.v. John Gerits,  in de kathedraal. Ik heb niet vernomen dat er RMK-leden in de gelegenheid waren dit concert bij te wonen.  Blijf denken aan regionale Koren-samenwerking!

*Eveneens is op zondag (06-10-24)  de hoofdprijs van onze Bliksemloterij uitgereikt in café  “Chez Jean”  Offenbek.  Publicatie daaromtrent volgt nog via PUIK, evenals de nummers van de winnende loten waarvan de prijzen nog niet zijn opgehaald.

*Dinsdag (08-10-24)  vergadert ons D.B.  Info: Lee van Dijk.

*Woensdag, 09 oktober 2024, REPETITIE   in de Schakel.  De Tenoren beginnen om 19u15. De Bassen beginnen om 20u15.  Einde 22.00 uur.  KERSTPROGRAMMA!

*Tevens geattendeerd op een extra REPETITIE-ZATERDAG, op zaterdag 2 november, van 10.00 uur tot 14.00 uur waarschijnlijk in Parochiehuis. Te beginnen met partij-repetities, o.l.v. Ger Franken (directie) en Leon Dijkstra (pianist). Tijdens de middagpauze tijd voor een tas koffie met broodjes, e.d.  verzorgd door damescommitee RMK.     In verband met inkoop en overige kosten, vragen wij aan alle Koorleden die op die zaterdag niet aanwezig kunnen zijn, dit door te geven aan Lee van Dijk.  We zullen voorgenomen deelname inventariseren op de repetitie van a.s. woensdag.

*Voorjaar 2025 staat een Concert-reis gepland naar Korenfestival  in IJsselstein, plm.  zondag 24 mei 2025.  Het DB denkt aan een 2 daagse busreis (met partners).   Eventueel in samenwerking met Mannenkoor Caecilia uit Linne, alwaar Ger Franken binnenkort ook de directie op zich neemt. Inventarisatie van belangstelling hiervoor is ook gepland op de repetitie van a.s. woensdag (09-10-24).

We zien ons op de repetitie van a.s. woensdag,  9 oktober, Schakel.

Groeten namens DB