Weekberichten, weken 15 en 16 en 17 – 2024. Voorbereidingen Nationale feestweek.

Beste collegae Koorzangers RMK.

Week 14 was, zoals eerder al gemeld,  geen opzienbarend nieuws: Op woensdag, 3 april was een eerste partij-repetitie voor de Tenoren. Op zaterdag 6 april werkten enkele koorleden mee als Verkeersregelaar aan de Ultimate Warrior Obstacle Run in Beesel / Reuver / Drakenrijk.  Weer enkele Euro’s in de Koorkas!   Arno en Harrie Janssen: bedankt voor de coördinatie.

Week 15  was zo mogelijk nog rustiger.  Stilte voor de storm, zullen we maar zeggen. Op woensdag, 10 april was een tweede partij-repetitie, nu voor de Bassen.   Tevens verleenden een 4-tal Bassen ondersteunende medewerking aan het Roermonds Mannenkoor, waarvoor dank!

Na de stemtesten tijdens de partij-repetities werden door de dirigent enkele wijzigingen in de opstelling van partijen voorgesteld.  Deze gaan we eens uit proberen tot de zomervakantie.  Daarna kijken hoe het wederzijds bevalt.

Week 16  stevig aan de gang met een Bestuursvergadering op dinsdag 16 april, een broodnodige repetitie op woensdag 17 april ter voorbereiding op Koningsdagen-programma:

Week 17 Nationale feestdagen-week.

Eerstvolgende REPETITIE is a.s. woensdag 24 april, Schakel, 20u15.

vrijdagmiddag 26 april om 13u30:  een informeel treffen op de Markt in Beesel voor het maken van een “ongedwongen” koorfoto.  SVP op tijd aanwezig; ongedwongen casual kleding; eventueel jas of paraplu; tevens de concertmap meenemen.

zaterdagvoormiddag 27 april werken enkele koorleden als toezichthouder en Verkeersregelaar in Roermond-Centrum (vanaf plm. 09.00 uur tot plm. 12.15 uur We gaan met de trein van 08.15 uur vanuit Reuver; Coördinatie en meer informatie volgt via Arno Janssen.

zaterdagnamiddag 27 april zingen enkele koorleden alle gedecoreerden van Beesel toe; Schakel, 14.15 uur. Wie doet er mee?  Opgeven aan Paul Reijnen tijdens de repetitie van a.s. woensdag 24 april. Graag dan in Koor-kostuum met gilet en stik, + concertmap.

Alvast P.M.: zaterdag, 1 mei, repetitie, Schakel, “normale aanvangstijd” = 20u15.

zaterdag 4 mei: Optreden bij de Dodenherdenking in de Kerk en op Kerkhof van Reuver. Nadere berichten in volgend weeknieuws, week 18.

Mogelijk start de repetitie van woensdag, 8 mei in de Schakel, om 19u30.

Groeten, mede namens D.B.

RC