“Sterren stralen overal”

Op 17 december 2023 heeft het Reuvers Mannenkoor, samen met vocaal ensemble Quint, een stralend kerstconcert gegeven met als titel “Kerst met sterren”.  Dit optreden vond plaats in “de Schakel” te Reuver. Gastsolisten waren Paul Kicken op (alt)hobo en “onze eigen dirigent” John Gerits die zijn zangtalent etaleerde.

Het concert werd ingeleid door Marijn Hermans uit Reuver/Offenbêk die buiten de mensen verwelkomde met haar carillon spel. Een mooi begin van een kerstconcert. Het RMK gaf daarna een gevarieerde weergave van zijn vocale kunnen. Daarna vormde vocaal ensemble Quint met haar sopranen en alten een mooi contrast met de diepere mannenstemmen van het RMK. De prachtige harmonieën en samenzang maakten duidelijk waarom vocaal ensemble Quint inspiratiekoor 2023 van het VNK is geworden.

Een prachtige afwisseling vormde ook het hoboconcert verzorgd door hoboïst Paul Kicken daarbij begeleid door Toon Konings op piano. Hun piano- en hobobegeleiding bij diverse andere nummers gaven veel klankkleur aan het concert. Speciaal de donkere tonen van de althobo van Paul Kicken in “Yo bajo del monte” voegden zich op fraaie wijze samen met de klanken van het RMK.

Al met al een uitstekend concert met een zeer gevarieerd programma als opmaat voor de kerst. Volgend jaar weer aub!