Weekbericht, week 19 – 2024: Moederkesdagviering.

Hallloooo RMK zangers:

Deze week 19 – 2024:

*Zaterdag, 4 mei werkten we mee aan de Dodenherdenking in de Gemeente Beesel / Reuver.  Fijn dat de opkomst van de leden, voor zover niet verhinderd door ziekte, kwaaltjes en ander leed, toch optimaal bleek.  Deze eerste openbare uitvoering was voor Ger Franken even spannend, maar is prima uit de verf gekomen…   Ook Onze Lieve Heer was tevreden en gaf daarom zijn ruime zegen aan ons RMK en aan Ger, waardoor wij tussen 19.30u en 20.15u. ruim  gezegend op het kerkhof mochten staan.  Dank jullie allemaal voor het doorzettingsvermogen!  De koffie en vlaai in het Gemeentehuis maakte veel goed.

*Deze week gaat onze geplande Moederdag-repetitie en Moederdag-bloemenaktie niet door. Jammer, maar te weinig voorbereidingstijd in een toch druk koor-programma en met een nieuwe dirigent die pas 6 weken de kans kreeg om ons goed op sleeptouw te nemen.  Ger deed zijn best, waarvoor dank! > Maar liever goed voorbereid naar buiten; anders beter niet!.   Mogelijk een idee voor 2025.

*Woensdag, 8 mei a.s.:  REPETITIE,  Schakel,  vanaf 19.30 uur (=half acht).  Programma is voor het concert op 8 juni “OpMaat” Programma staat op onze Koorsite / Ledenafdeling / Thuis oefenen.    Maak Uw REPETITIE-MAP (is niet de Concert-map)  in orde!

In de MAP: in ieder geval: (voor enige duidelijkheid)  onderstaand:

*Voorstel voor RMK-Programma voor 8 juni is, onder voorbehoud, vooralsnog:

*Bring Him Home

*Halleluja van Cohen

*Cantar

*Funiculi Funicula

*Letsten Dans van Toon Hermans

*Weinland

*Ramona

*I dreamd a dream

*Fliegermarsch

*l ‘Amicitia

Laat de partituren van de afgelopen week er nog maar even bij zitten. Nodig of niet. Even afwachten.

Programma van Gemend Koor Beesel moet ons nog bereiken.

*Tijdens de repetitie van morgen, woensdag 8 mei inventariseren Rob (voorzitter)  en Lee (secretaris) welke leden op 8 juni niet kunnen deelnemen aan het concert.  Denk hier eens definitief over na!  Wat niet kan, kan niet. Maar gezien de planning:  geen Ja, of  Misschien, of We zien wel.  Daar kan de organisatie niks mee.

*PINKSTEREN;  zaterdag 18 mei en zondag 19 mei, beide dagen tussen 12.30 u en 00.30 uur, verlenen wij ondersteunende werkzaamheden (in blokken van 4 uren)  bij Festival “Op Dreef”, Drakenrijk, Beesel.  >>Toezicht en Verkeersregelaars. (Coördinatie: Arno Janssen).  We hebben behoefte aan plm. 25 koorleden die een gedeelte van de genoemde dagen willen optreden.  Financiële vergoeding is niet slecht om onze koorkas te spekken!  Uw medewerking wordt alsnog en weer gevraagd. Er is nog plek….   Bel met Arno Janssen en steun ons RMK!

Namens D.B.